نادي معجبي وفيق حبيب
اهلا بكم بالمنتدى الرسمي للفنان وفيق حبيب ان كنت زائرا يمكنك الان التسجيل والمشاركة معنا
نادي معجبي وفيق حبيب
اهلا بكم بالمنتدى الرسمي للفنان وفيق حبيب ان كنت زائرا يمكنك الان التسجيل والمشاركة معنا
نادي معجبي وفيق حبيب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
نادي معجبي وفيق حبيب

اغاني كليبات حفلات واخر اخبار النجم العربي وفيق حبيب

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
البوم صبية جديد النجم وفيق حبيب حاليا بالاسواق
اغنيتين جدد للفنان وفيق حبيب اغنية ماودعوني واغنية يايما ولالي

على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟

همس الياسمين
حمادة
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
حمادة
معجب مميز
معجب مميز
حمادة

بطاقة الشخصية
00: 0

على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟   على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 7:27 pm

- على فيــــــن يا شبــــــاب ؟؟؟ :-
على القهوة رايح أسهر وأعيش حياتي ... يا ابني هو انت تقدر تستحمل 5 ساعات نظرة غضب من ربنا ... رايحين على الساحل أنا وصحابي ... عندي ميعاد مع صاحبتي اللي بحبها و بتحبني ...رايح على النادي أعيش حياتي ... رايح عندي سهرة الليلة ... بتبيع الجنة عشان سهرة !! ... رايح رحلة أنا وصحابي و صحباتي ... أو رايح الماتش أحجز مكان قبلها بعشر ساعات ... طيب والصلاة ؟. صلاة ايه !! أنا هصلي على النبي r ... وأنا رايح أشيت على الفايس بوك ولاد و بنات ،...

هو ده حال شباب أمة محمد rr ... عايشين في غيبوبة ... غيبوبة بتبدأ معاك من و انت لسة صغير ... الطفل تلاقي كل حياته space toon و أفلام كارتون بتهدمله عقيدته..... ولما يكبر ويدخل ثانوي ... تزيد الغيبوبة معاه كل حياته مذاكرة و دروس ليل ونهار ... ويدخل الجامعة و الغيبوبة تزيد أكتر وأكتر ... البنت كل همها بدي وبنطلون جينز وبرفان وفتى الأحلام الروش ،... والشاب كل همه البنات والعربيات والشات والأغاني والتدخين والمخدرات ... والأباء كل تفكيرهم في المصاريف ... هيجوز دي منين وهيجوز ابنه إزاي و هيجيب مصاريف ولاده منين ... ولا اهتم بنته لابسه إيه ولا مين بيرنلها ولا خارجة تكلم مين ؟ ولا عمره سأل نفسه ابنه بيعمل ايه ولا سأله ولا كلمه ... والأم كل حياتها في المطبخ والكلام عن دي ودي ... هو ده حالنا ... غيبوبـــة عميقة ... إزاي وصلنا للمرحلة دي ... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لو من 1400 سنة وقفت وقلت على فين يا شباب ؟ على فين يا أم سلمة ؟ رايحة أهاجر لله ولرسوله ... على فين يا سلمان ؟ أنا سايب الدنيا ووطني وبلدي وطالع أدور على حد يوصلني لربنا ... على فين يا معاذ ويا معوذ ؟ النبي سُب ... أبو جهل سب رسول الله ... طالع في غزوة بدر عشان أنتقم من أبو جهل ... على فين يا ابن عباس؟ أنا هلف الدنيا كلها علشان طلب العلم وأعلم الناس كلها ... على فين يا معاذ بن جبل ؟ طالع على الشام و اليمن عشان أعلم الناس دين ربنا ... على فين ياصهيب ؟؟؟ رايح فين وسايب شقى عمرك وفلوسك في مكة رايح فين ؟ رايح أهاجر لله ولرسوله ... على فين يا خالد بن الوليد ؟ رايح أفتح العالم أزلزل عروش كسرى وقيصر عشان الإسلام ينتشر في العالم و عشان إحنا بكرة نطلع مسلمين ..رضي الله عنهم أجمعين ....

- إزاي وصلنا لكدة ؟؟؟
ياااااااااااااااااااه ياه يا شباب وصلنا لفين بعد ما كنا فين .. إزاي يا أمة محمد r وصلنا للمرحلة دي ... إزاي وصل فكر شبابنا لمجرد وقفة في الجامعة وسهرة بالليل ... وإزاي وصل فكر البنات تمشي بالشميز والبنطلون الجينز في الشارع .... إزاي توصل المقارنة بين عائشة رضي الله عنها وبنت من بنات الأيام دي ... ومقارنة بين شباب الصحابة وشباب الأيام دي ... إزاي الصورة دي اتغيرت ؟ ... ضحكوا علينا إزاي ؟

إزاي وصلونا لكدة ... إزاي أصبح ده تلفزيونا ... تلفزيون أمة محمد r... إزاي اصبحت دي نوادينا ... إزاي أصبحت دي جامعتنا ... إزاي يا شباب ....
عايزين نغير وجهتنا :- بدل مانقول رايحين للنادي والسهرات والقهوة نقول رايحين لأسرة فقيرة نكفلها ... رايح أصل رحمي .. رايح أصلي جماعة ... رايح على إيد أبويا وأمي أبوسها ... رايح على الدنيا والجامعة أغيرها ... على الدروس وحلقات القرآن ... على الجنة ....
همس الياسمين
معجب فضـي
معجب فضـي
همس الياسمين

مُساهمةموضوع: رد: على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟   على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين أبريل 19, 2010 2:12 pm

إزاااااااااااااااااااااااااااااي

الف سؤال متل هيك يا حمادة

شو نعمل بس الله يهدي الكل

مشكور يا امور
نوسي
مجلس ادارة
مجلس ادارة
نوسي

بطاقة الشخصية

مُساهمةموضوع: رد: على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟   على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالخميس أبريل 22, 2010 3:32 pm

مارح قول غير الله يهدينا جميعا

مشكور حمادة
عاشقة وفيق حبيب
مجلس ادارة
مجلس ادارة
عاشقة وفيق حبيب

بطاقة الشخصية
00:

مُساهمةموضوع: رد: على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟   على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالخميس أبريل 22, 2010 4:02 pm

مشكور حمادة
حمادة
معجب مميز
معجب مميز
حمادة

بطاقة الشخصية

مُساهمةموضوع: رد: على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟   على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالخميس أبريل 22, 2010 4:30 pm

هلا بالصبايا ............
نور
مشرف المنتدى
مشرف المنتدى
نور

بطاقة الشخصية

مُساهمةموضوع: رد: على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟   على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالخميس أبريل 22, 2010 7:09 pm

اي والله الله يهدينا الكل
وانا الول
يسلموووو حمادة
ريال مدريد
معجب ذهبـي
معجب ذهبـي
ريال مدريد

بطاقة الشخصية

مُساهمةموضوع: رد: على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟   على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء مايو 04, 2010 4:03 am

مشكوررررررررررررررر
https://wafik.yoo7.com

على فين يا شباب ...؟؟؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شباب صايعين ..
» شباب بدون زعل هيك الدنيا
» شباب وصبايا بدي ياكون ضروري الرجاء منكن الكل يفوت